Puls Biznesu: T-Mobile zaczyna podnosić ceny użytkownikom starszych taryf

T-Mobile rozpoczął właśnie wysyłanie listów do części klientów z propozycją zmiany starej taryfy albo podwyżki cen w posiadanej ofercie – informuje dziennik Puls Biznesu.

„Już dziś zapraszamy do przejścia na nowe oferty JUMP!/Blueconnect. Jeżeli nie zdecydują się Państwo na to, korzystanie ze starych ofert jest nadal możliwe zgodnie z niżej przedstawionymi zmianami” – napisał operator w liście do klientów. Jeśli klienci nie zdecydują się na nową ofertę, T-Mobile podniesie abonament o 5 zł brutto, a w przypadku usług dla biznesu 5 zł netto.

Chcemy uprościć taryfy. Propozycja skierowana jest do stosunkowo małej grupy klientów korzystających z ofert nieobejmujących promocyjnego telefonu komórkowego i taryf wprowadzonych dawno temu – powiedziała dla Pulsu Biznesu, Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej T-Mobile.

Ruch jest o tyle ryzykowny – czytamy dalej, że zmiana warunków umowy terminowej w trakcie jej trwania umożliwia klientowi wypowiedzenie i odejście do konkurencji, czego w innych okolicznościach nie mógłby zrobić bezkarnie. Pytanie, czy korzyści z podwyżki zrekompensują T-Mobile możliwe straty.

Wprowadzone zmiany mają głównie dotyczyć abonentów posiadających starsze oferty/taryfy w opcji bez urządzenia (tzw. „tylko sim”).

Najistotniejsze informacje z pisma przesyłanego do abonentów T-Mobile:

Istota wskazanych zmian polega na:

  1. podniesieniu wysokości opłaty abonamentowej o kwotę 5 zł brutto oraz
  2. w przypadku abonentów, którzy posiadają umowę na czas określony, na obniżeniu ulgi i maksymalnej (ustalonej przy zawarciu Umowy) wartości kary umownej przewidzianej na okoliczność rozwiązania Umowy przed końcem jej czasu oznaczonego lub jej rozwiązania przez Operatora z winy abonenta przed końcem tego czasu.

Pozostałe postanowienia Umowy nie ulegają zmianie. Zmiany wejdą w życie z dniem 1 września 2014 r. – abonament według nowej stawki naliczony zostanie po raz pierwszy za cykl rozliczeniowy zaczynający się 1 września 2014 r. lub później. W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, przysługuje prawo do jej rozwiązania w trybie i na warunkach w niej określonych. Wypowiedzenia Umowy można dokonać do dnia wejścia wskazanych zmian w życie (tj. 1 września 2014 r.). W przypadku wypowiedzenia Umowy z powodu braku akceptacji zmian Operatorowi nie przysługuje roszczenie o zapłatę kary umownej.

Cały artykuł można przeczytać na stronie Pulsu Biznesu.

Wzór pisma o rozwiązanie umowy z T-Mobile

Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: Puls Biznesu, inf. własne

6 Replies to “Puls Biznesu: T-Mobile zaczyna podnosić ceny użytkownikom starszych taryf”

  1. I to jest tak zwane qrestwo. Nie dali mi nowego telefonu („za mała taryfa”), a teraz otrzymałem list o podwyżce. Mam 19zł netto i to mi starcza – wymuszają 24zł netto. Rezygnuję ze złodziei, bo bezzasadnie zmieniają warunki (aby było śmieszniej – w zeszłym tygodniu zaproponowali mi kupno telefonu na wolnym rynku, aby utrzymać abonament w tejk cenie). Rezygnuję z nich – żenada i wciskanie ciemnoty klientom.

    • Popieram. Wczoraj dostałem podobne pismo. Dziś byłem w biurze obsługi i powiedziałem się że tak mało płacę to dla nich mała strata jak odejdę

  2. Uwaga, dodaliśmy informacje z pisma przesyłanego do abonentów T-Mobile z którego wynika, że zmiany wchodzą w życie 1 września 2014 r. i do tego dnia będzie można złożyć wypowiedzenie umowy bez zapłaty kary umownej.

  3. ja też odchodzę! t-mobile przeliczyło się z kosztami reklamy p.Lewandowskich i ja mam za to płacić?

  4. skoro tak szanują swoich klientów to dziady a nie porządna sieć! juz dawno słyszy się że t-moblie zeszło na psy! powodzenia ! konkurencja tylko na to czeka i zaciera ręce! brawo dla doradców( czyżby przyjęli do pracy konkurencję?haha)!!

  5. również odchodzę z tmobile, dowiedziałam się, że jak chcę przejść na jump, to promocji 39,99 już nie ma i mam płacić 44,99, a w boa trafiam na samych albo niekompetentnych albo nieprzyjemnych konsultantów.