Dzięki bankowości internetowej można podpisać zdalnie umowę z Orange


Klienci Orange Polska korzystający z bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, mogą zdalnie zawrzeć umowę z operatorem.

Dzięki usłudze elektronicznej identyfikacji eID nie będzie już konieczności wizyty w salonie Orange lub podpisywania dokumentu w obecności kuriera. W ten sposób można podpisać nową umowę abonamentową, bez kupowania smartfona czy innego sprzętu.

Proces weryfikacji tożsamości  zajmuje maksymalnie do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej Moje ING przekazywane są jedynie te dane, które są niezbędne do zawarcia umowy w Orange Polska. Cały proces składa się z trzech kroków:

  • Na stronie www.orange.pl lub Infolinii Orange wybieramy Abonament komórkowy -> Chcę nowy numer > bez sprzętu.
  • Po przejściu formularza zamówienia i podaniu danych zamawiającego, zostajemy przekierowani bezpośrednio do systemu bankowości internetowej Moje ING, w celu wysłania wniosku o przekazanie danych.
  • Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, jesteśmy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie danych osobowych Orange. Po wymaganej autoryzacji zostaniemy automatycznie przeniesieni do stron Orange Polska, by sfinalizować i zawrzeć e-umowę.

Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości (eID), wdrożona w Orange przy współpracy z Blue Media i ING Bankiem Śląskim, zastępuje obowiązek fizycznego potwierdzania tożsamości lub przesyłania skanów dowodów osobistych.

Od grudnia 2018 roku z analogicznej funkcji mogą korzystać obecni klienci Orange Polska żeby przedłużyć umowę, a od lipca 2019 r także dokupić nowe usługi.

Zdalne potwierdzanie tożsamości (eID) pozwala także zarejestrować kartę SIM o ofertach prepaid.

Proces zajmuje kilkadziesiąt sekund i zaczyna się od wypełnienia formularza na stronie https://zarejestrujnumer.blue.pl/orange. Klienci są następnie przekierowani do systemu bankowości internetowej Moje ING, na której mają możliwość złożenia wniosku o przekazanie danych do Orange. Po potwierdzeniu operacji klient zostanie wylogowany i wróci na stronę operatora. Więcej o tym procesie można przeczytać na blogu operatora.

źródło: Orange