Play informuje jak sprawdzić autentyczność e-faktury

Play rozpoczyna wysyłkę pisma do wszystkich klientów sieci korzystających z e-faktur z informacją jak odróżnić i sprawdzić czy otrzymana faktura jest autentyczna. Akcja informacyjna związana jest z masowym wysyłaniem fałszywych e-faktur do przypadkowych osób w tym do abonentów Play. Oto treść pisma:

Szanowni Państwo,

coraz częściej zdarza się, że cyber-przestępcy podszywają się pod firmy wysyłające e-faktury. Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy przesłany do Was e-mail jest autentyczny, prosimy o:

  • sprawdzenie, czy załączona do e-maila faktura jest widoczna w serwisie Play24 https://24.play.pl. (Sprawdź jak korzystać z Play24?)
  • sprawdzenie numeru rachunku bankowego i kwoty do zapłaty – wystarczy wpisać i zatwierdzić na swoim telefonie w Play kod *124#
  • potwierdzenie danych faktury: daty wystawienia, terminu płatności, kwoty i numeru rachunku. W tym celu należy wpisać i zatwierdzić kod *125#

Wątpliwości mogą Państwo również wyjaśnić telefonicznie, dzwoniąc pod numer *500 dla Klientów Indywidualnych oraz *600 dla Klientów Biznesowych.

Jak odróżnić prawdziwe e-awizo od fałszywego? Przeczytaj na stronie Play.pl.

Chcąc zagwarantować bezpieczeństwo operacji wysyłane przez nas faktury są zabezpieczone certyfikatem. Chcesz wiedzieć więcej kliknij.

Powstaje specjalna strona www, która będzie zawierać więcej informacji, gdzie kierować będą linki z powyższego pisma.

Play zaleca dużą ostrożność w związku z rozsyłaniem fałszywych e-faktur do przypadkowych osób, w tym klientów abonamentowych Play. W momencie gdy mamy wątpliwości co do autentyczności otrzymanej e-faktury, najlepiej jest sprawdzić wszystko na Play24, wprowadzić kod, albo zadzwonić do konsultanta Play.

Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: Play