Wyniki Play za trzeci kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy 2019 r.

Play ogłosił wyniki za III kw. i dziewięć pierwszych miesięcy 2019 r.

Wprowadzone przed wakacjami podwyżki cen usług pomagają sieci Play w poprawie wyników finansowych. Dzięki temu podnosi on w górę wcześniejsze prognozy na cały rok 2019 – pisze serwis Telko.in.

Zwiększanie bazy abonenckiej – szczególnie post-paid – staje się dla sieci coraz trudniejsze.

Na koniec września 2019 r. Play miał 15,1 mln kart SIM w bazie (liczbę aktywnych kart sieć szacuje na 12,7 mln), z czego 9,947 mln to klienci abonamentowi, a 5,16 mln korzysta z usług pre-paid. W sumie przez rok operatorowi udało się zwiększyć bazę kliencką o 0,6 proc. przy czym zwyżki zanotował tylko w grupie klientów abonamentowych (o 1,8 proc.).

Przez ostatni kwartał Play zwiększył bazę klientów o około 100 tys., ale tych abonamentowych zaledwie o około 5 tys. podczas gdy kwartał wcześniej wzrost ten wynosił 25 tys.

Dla porównania w Cyfrowym Polsacie, który jeszcze nie podwyższył cen, liczba SIM klientów kontraktowych zwiększyła się między czerwcem a wrześniem o 154 tys. – podsumowuje Telko.in.

Play podsumował wyniki za III kwartał br.

  • Przychody operacyjne w III kw. wzrosły o 5,2% r/r do 1,8 mld zł, ponownie dzięki wyższym przychodom z użytkowania (przy wzroście średniego ARPU o 2,8% r/r w III kw.) i sprzedaży towarów
  • Skorygowany zysk EBITDA bije w III kw. rekordowo wysoki poziom z II kw. osiągając 645 mln zł (+16,1% r/r) dzięki dalszej poprawie marży na usługach
  • Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego również osiągnęły w III kw. najwyższy w historii poziom 409 mln zł (+126,2% r/r)
  • Aktywna baza klientów kontraktowych powiększyła się o 121,5 tys.,
  • Oczekiwania na cały rok 2019 zostały ponownie podniesione w oparciu o wyniki za III kw.: skorygowany zysk EBITDA ma wynieść ponad 2,4 mld zł, a wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego mają przekroczyć 850 mln zł

Najważniejsze dane operacyjne Play

  • 15.1 mln raportowanych klientów i 12,7 mln aktywnych klientów (odpowiednio +0,6% i stabilnie r/r);
  • Na koniec września 2019 udział klientów kontraktowych wzrósł do 65,8% (+0,8pp r/r), podczas gdy wskaźnik rezygnacji utrzymał się w III kw. na stabilnym poziomie 0,8%, osiągając w pierwszych dziewięciu miesiącach roku poziom 0,7%;
  • Średnie ARPU wzrosło w III kw. do poziomu 33,4 zł (+2,8% r/r) oraz do 32,7 zł (+1,4% r/r) w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r., przy utrzymaniu udziału pakietowych kart SIM na poziomie 42%;
  • 20.3 tys. klientów usługi Play Now Box TV uruchomionej komercyjnie w kwietniu 2019 r.

Zobacz również: Promocja świąteczna w Play

Rozbudowa sieci osiągnęła wyznaczony cel:

  • Na koniec września działało 7 613 stacji bazowych (+18,2% r/r), w III kw. uruchomiono 231 nowych stacji bazowych;
  • Zasięg 4G LTE osiągnął 98,4% populacji kraju (+3,0pp r/r) natomiast na koniec września 30% stacji bazowych zostało uaktualnionych do standardu 5G Ready, zapewniając zasięg dla 43,3% populacji kraju.
  • W Toruniu rozpoczęto konsumenckie testy 5G.

źródło: Play, PAP, Telko.in